Bár a honlapok egyik leglátogatottabb oldala a Rólunk oldal, sokan mégis elhanyagolják, vagy fogalmuk sincs, mit írjanak ide. Pedig erre általában akkor vagyunk a legkíváncsibbak, amikor arról döntünk, hogy az adott céggel / emberrel dolgozzunk-e. Vagyis baromi fontos, hogy meggyőzd a látogatódat, hogy téged válasszon, és ne a konkurenciát. Ha fogalmad sincs hogy kezdj hozzá, vagy hogy milyen a jó bemutatkozó szöveg weboldalra, akkor olvass tovább!
Mitől jó, vagy nem jó egy honlap bemutatkozó szöveg?
Bizonyára te is emlékszel még az internet őskorára, amikor minden oldalon ez a roppant izgalmas köszöntés fogadott: “Üdvözöljük weboldalunkon!”. Ha pedig a Rólunk menüpontra kattintottál, akkor egy A4-es oldalnyi tördeletlen szöveget találtál. Ráadásul ez inkább volt száraz cégtörténet, mint egy izgalmas bemutatkozás, amitől azt érzem, hogy “Igen, velük akarok dolgozni!”.
De régen még ez is elment, mert nem volt akkora verseny, mint most. Manapság viszont ez már megengedhetetlen, mert ha nem vagy szimpi semmi gond, van 500 másik, akikkel dolgozhatok. Szóval érdemes időt szánni arra, hogy ha valaki elolvassa a bemutatkozásodat, akkor utána ne is akarjon tovább keresgélni.
De hogyan tudod mindezt elérni?
Lássuk!
1. Tudd, kihez szólsz
Tudom, unásig ismételgetett frázis, de nem véletlen. Enélkül ugyanis nem tudsz olyat mondani, amire felkapná az olvasód a fejét. Ha fogalmad sincs, kit akarsz megszólítani, akkor olyan általánosságokat tudsz csak mondani, ami senkit nem érdekel. Bocs, ha durva, de ez az igazság.
Szóval az első lépés, hogy ismerd a célközönségedet. De ne csak a nemüket és életkorukat, hanem a belső párbeszédeiket, gondolataikat, vágyaikat, félelmeiket is. Persze mindezt az általad kínált termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban. 🙂
Összeírtam pár kérdést, amire ha tudod a válaszokat, akkor sokkal jobb szöveget fogsz tudni írni:
- Alapvető demográfiai adatok: hány éves, hol él, férfi vagy nő, mennyit keres, mivel foglalkozik
- Milyen értékeket tart fontosnak, ami releváns a te esetedben?
- Miért van szüksége a te termékedre / szolgáltatásodra? (Vagy miért vágyik rá?)
- Milyen félelmei vannak a vásárlást / közös munkát illetően?
Lehet, hogy nem minden kérdés lesz releváns, de a többsége számodra is aranyat ér!
2. Tudd, mit akarsz mondani, és mi a célod a bemutatkozó szöveggel
Nézzük az ellenkezőjét: ha nem tudod mit akarsz mondani, és miért is írod ezt az egészet, abból születnek az olyan sablonos, unalmas általánosságok, amiket az első mondat után zár be az ember. Ha pedig csak ugyanazokat hangoztatod, mint az összes többi hasonló cég, akkor egyrészt nem lesz, ami megkülönböztessen, másrészt nem leszel hiteles.
Szóval vegyük át, hogy mi is a célja a bemutatkozó szövegnek:
a) Biztosítsd a hitelességedről az olvasót.
Te sem akarnád, hogy az agyműtétedet egy frissen végzett rezidens végezze. Egy tapasztalt, hozzáértő orvosra akarod bízni magad, aki pontosan tudja, hogy mit csinál. Ha nem is ennyire kiélezett minden helyzet, de a lényeg ugyanaz. Jó eredményeket akarunk, és ehhez az kell, hogy hozzáértő embert találjunk.
Mutasd meg, hogy te mikor, miért kezdtél el ezen a területen tevékenykedni, hogyan ástad bele magad, hogyan fejlődtél és fejlődsz folyamatosan. Milyen eredményeket értél el, mit szeretnek, és értékelnek az ügyfeleid, és hogyan fejleszted a vállalkozásodat az ő visszajelzéseik mentén.
b) Az érdeklődő közelebb kerüljön hozzád
Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy az üzletek emberek között köttetnek. Nem elég csak a cégről írni, arra vagyunk kíváncsiak, hogy ki áll mindezek mögött. Mi volt a víziód, mi hajt nap, mint nap?
Szóval azután, hogy a szakmai hozzáértésedről biztosítottad, érdemes az emberi oldaladat is megmutatni. Nem vagyunk egyformák, és ezért nem is mindenkinek jó ugyanaz. Ha megmutatod, hogy egy hús-vér ember áll a szolgáltatás mögött, akkor sokkal könnyebben fel tudja majd mérni, hogy egy hullámhosszon lesztek-e, azonosak-e az értékeitek, és hogy majd emberileg is jól kijöttök-e.
Ha többen dolgoztok a cégben, akkor pedig mindenkit mutass be ezen az oldalon (fotóval is). De ne csak az uncsi név + munkakör formában, hogy Kiss Adrián, CNC programozó, hanem ahogy fentebb is írtam, ismerjük meg belőle Adriánt (Adit). Miért lelkesíti a munkája, miért kezdett el ezzel foglalkozni, és akár személyesebb dolgokról is ér beszélni, mint hogy egyébként imád sátrazni, és megszállottan gyűjti a régi söralátéteket.
c) Milyen előnyökkel jár számára, ha veled dolgozik
Fontos, hogy ne tulajdonságokról beszélj, hanem előnyökről. Miért jó neki mindez? Honnan hová juttatod el a terméked / szolgáltatásod által? Fontos, hogy ismerd az ügyfeled szempontjait, így ki tudd emelni azt, ami számára igazán ütős érv.
Viszont az lényeges, hogy ez természetesen beleolvadjon a szövegbe, mint a fejlődési folyamat része, ne egy nyomulós, izzadtságszagú erőlködés legyen, hogy lenyomd az előnyöket a torkán.
d) Miben vagy egyedi, más, mint a konkurencia?
A legfontosabb előnyeid általában összekapcsolódnak azzal, amitől egyedi vagy, amitől más az, amit te nyújtasz.
Viszont ezt is nagyon finoman, nem ujjal mutogatva, és nem magadat fényezve, de jó tudatni, hogy egyébként ilyet csak te kínálsz, nyújtasz az ügyfeleidnek.
e) Csökkentsd a távolságot, és iktasd ki a félelmeket
Az egyik legjobb dolog, amit tehetünk, ha egy oldalra helyezkedünk az ügyfelünkkel. Egyszer egy podcastban halottam egy jó sztorit, hogy emberünk behajtóként dolgozott, de szerette volna emberien megoldani ezeket az eseteket, hogy tényleg segíteni tudjon, és ne kelljen elvennie a családok feje fölül a tetőt. Ezért aztán minden beszélgetést azzal kezdett, hogy “egy oldalra helyezkedett” az ügyfeleivel. Méghozzá úgy, hogy elmondta, hogy őszintén az a szándéka, hogy egy mindenki számára vállalható megoldást találjanak. Mert ugyanaz a közös érdekük, és egy csapatként kezdett el kommunikálni, hogy hogyan tudják ezt a helyzetet közösen megoldani, amitől az asztal másik végén is megnyugodtak egy kicsit.
Ezen kívül a bemutatkozás egy tökéletes hely arra is, hogy eloszlass egy rakat félelmet. Ha elmondod, hogyan építettél be a folyamataidba, rendszereidbe olyan elemeket, amik kivédik ezeknek a bekövetkezését, akkor biztosítod az érdeklődőt arról, hogy amitől fél, az nem fog megtörténni. (Itt is előjönnek ugye az első pontban megválaszolt kérdések!)
Például egy borbélynál felmerülhet, hogy mennyire figyelnek a higiéniára. Vajon ugyanazt a borotvát használják majd, mint az előző kuncsaftnál? Elmesélheted, hogy számodra nagyon fontos a személyes higiénia, és ezért mániákusan figyelsz erre a szalonban is. Ezért minden alkalommal, amikor valaki leül a székbe, akkor egy tiszta, fertőtlenített törölközőt kap, és mindig teljesen új pengét használsz.
3. Milyen a jó szöveg általánosságban – a honlap szövegírás trükkjei
- Ne magadról beszélj!
Ez talán a legfontosabb tanács, amit adhatok! Bár a bemutatkozás azt sugallja, hogy itt rólad szól minden, valójában nem. A legnagyobb hibát azzal követheted el, ha lenyomsz egy monológot magadról, miközben a látogatód azért jött, hogy a saját problémájára megoldást találjon. Vagyis az egész honlapon róla és hozzá kell beszélned, illetve a kettőtök viszonyáról. Akkor is, amikor látszólag magadról beszélsz, azt kell megmutatnod, hogy a tudásodat, képességeidet hogyan tudod az ő hasznára fordítani.
- Röviden, tömören
Tartsd szem előtt, hogy manapság nincs az embereknek ideje egy kisregényt elolvasni. Vagy legalábbis nem a te honlapodon…
- Tördeld a szövegeidet
Biztos te sem szeretsz hosszú, egybefüggő szövegeket olvasni. Sokkal kényelmesebb, ha 4-5 soronként új bekezdést indítasz.
- Ne általánosságokat, hanem konkrétumokat írj
Ahogy fentebb is írtam az általánosságok, mindenhol olvasható szófordulatok egyrészt unalmasak, másrészt bullshit szagúak. Egyszerűen képtelenség, hogy mindenki minőségi, egyedi, stb szolgáltatást nyújtson. Inkább mondd el például, hogy miért gondolod, hogy a szolgáltatásod egyedi, mit teszel ezért, és máris hitelesebb leszel.
- Légy közvetlen és barátságos
A szövegedben mindig egy emberhez, egy olvasódhoz szólj olyan közvetlen stílusban, mintha beszélgetnétek. Így neki is sokkal könnyebb lesz kapcsolódnia hozzád, és ha sikerül egyedi stílust kialakítanod, akkor még később is emlékezni fog rád. 🙂
Ezeket a pontokat követve remélem, te is át/meg tudod fogalmazni a bemutatkozásodat! Most pedig állj neki a honlap bemutatkozó szöveg megírásának! 🙂
Még csak tervezed az ÚJ HONLAPODAT,
vagy a réginek van szüksége ráncfelvarrásra?
Keress meg, és BESZÉLGESSÜNK,
hogyan tudunk segíteni!
Még csak tervezed az ÚJ HONLAPODAT,
vagy a réginek van szüksége ráncfelvarrásra?
Keress meg, és BESZÉLGESSÜNK,
hogyan tudunk segíteni!
Még csak tervezed az ÚJ HONLAPODAT,
vagy a réginek van szüksége ráncfelvarrásra?
Keress meg, és BESZÉLGESSÜNK,
hogyan tudunk segíteni!